tiistai 30. huhtikuuta 2013

Neuvolakuulumisia rv33+5


Käytiin aamulla taas neuvolassa. Vitsi mä tykkään kyllä meidän neukkutädistä, 
aina on tosi hyvä fiilis neuvolasta lähtiessä. 

Neuvolakorttiin saatiin uusia merkintöjä, suluissa edellisen kerran;

Raskausviikko - 33+5 (31+5)
Paino raskauden alusta - +5,8kg (+5,7kg)
Paineet - 121/82 (126/80)
HB - 139!!!! (-)
SF-mitta - 30cm (28cm, mitattu viimeksi rv30+0)
Tarjonta - RT
Vauvan syke - 166+ (++)
Liikkeet - ++ (++)

Kaikki on siis edennyt mallillaan, masun ja vauvan kasvu on tippunut yläkäyrältä keskikäyrälle,
mikä helpottaa mun mieltä ettei sieltä ole tulossa mitään jättiä. Nuppu on pysynyt myös
pari viikkoa prikulleen samassa asennossa, pää alaspäin ja selkäranka ja pylly masun oikealla 
puolella ja monoa tulee vasemmalle puolelle. Sydänääniä kuunnellessa Nupulla taisi
olla aikamoiset vappubileet meneillään, sillä jouduimme kuuntelemaan niitä lähes10minuuttia jotta
syke tippuisi. Aluksi se huiteli yli 190, ja sitten kun nousin istuvampaan asentoon saatiin se pikkuhiljaa
laskemaan ja neuvolakorttiin merkittiin tuo 166 sykkeeksi. Aikamoinen tehopakkaus sieltä taitaa olla
tulossa. Verenpaineet on pysyneet tasaisesti samoissa ja hemoglobiini on edelleen tosi korkea
mikä sai neukkutädinkin ymmälleen miten onkin pysynyt noin hyvänä, kun lisärautaakaan en ole koko
raskauden aikana syönyt. Tällä käynnillä keskusteltiin myös mun kasvavasta synnytyspelosta, ja 
laitettiin myös lähete menemään, että pääsen pelkopolilla käymään vielä ennen tositoimiin joutumista.
Tästä synnytyspelosta en olekkaan vielä täällä blogin puolella sanallakaan tainnut mainita mitään,
mutta sellainen on ollut olemassa lähes alusta asti, nyt parin viikon aikana olen sen vasta ns. itsellenikin
myöntänyt. Tästä aiheesta tarkoitus olisi kirjoittaa joku päivä vähän enemmän..




Seuraava neuvola varattiin tasan 2 viikon päähän jolloi ollaan jo rv35+5 !



Essi

5 kommenttia:

  1. Sinä oot kyllä säästyny vähillä kiloilla... Olen kateellinen :D

    VastaaPoista
  2. Lähdössä oli jo muutamia ylimääräisiä kiloja niin ihan kiva ettei oo kertynyt mitään jätti kiloja raskaudesta vielä päälle.. ja onhan tässä vielä viikkoja aikaa kerryttää :D

    VastaaPoista
  3. Tosiaan, aika vähillä kiloilla oot selvinny. :O mulla nyt rv 24+4 ja viime viikon neuvolassa vaaka näytti +13kg. Vähän kyllä hirvittää, että kuinka paljon niitä kiloja on vielä tulossa. :D

    http://life-is-better-in-bikinis.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä jännä miten nuo kilot kertyy niin yksilöllisesti. Ja kyllä mä itekkin oon ihmetellyt sitä miten vähän mulle on kertynyt, koska en oo sen kummemmin katellu mitä suuhun pistän. Toki meillä kotona syödään melko terveellisesti, mutta kyllä herkutteluun on sorruttu myös aika usein :D Mutta turhaan niistä kiloista stressaa, niistä pääsee kuitenkin raskauden jälkeen eroon :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3