perjantai 28. helmikuuta 2014

Maman kutrit kuntoon !


Viime viikon lauantaina vihdoin koitti päivä jota olin odottanut kuin kuuta nousevaa, sillä minä pääsin kampaajalle ! Muutaman vuoden tauon, sekä kymmenien kaupan tummanruskeiden väripurkkien jälkeen pääsin jälleen ammattilaisen käsittelyyn ja vielä ihan kampaamossa paikan päällä. Perjantai-iltana hädin tuskin uni tuli silmään kun lauantaiaamu kuumotteli jo niin kovasti ja etenkin ne tulevat uudet kutrit !




Muutama viikko sitten löimme viisaat päät yhteen ystäväni Hennan kanssa joka työskentelee UNIK Hairdressing:illä ja aloimme suunnitella tulevaa yhteistyötä ja tukkaprojektia. Raskauden ja imetyksen runtelemille hiuksille oli vihdoin aika tehdä jotain ja onneksi Henna oli valmiina hätiin. Käytiin läpi mun hiusten tämän hetkistä tilaa, hormonaalista hiusten lähtöä sekä mun toiveita siitä mitä haluaisin hiuksille tehdä. Pääsimme pian yhteisymmärrykseen, suunnitelmat olivat nopeasti selvät ja varasimme minulle ajan.





Henna on aiemminkin laittanut mun tukkaa ja olen aina tuntenut olevani osaavissa käsissä sillä poikkeuksetta olen ollut työnjälkeen tyytyväinen. Yleensä olen todella huono selittämään millaisen kuontalon haluan ja tavoittelen usein mahdottomia toivomuksillani. Kuten tälläkin kertaa, haaveilemani blondit balayage-raidat kun eivät ole ihan realistinen toive mustanruskeaan tukkaan ellei halua hiusten olevan kuivaa hamppua värinpoiston jälkeen. Kyllähän minä tuon tiesin, mutta ajattelin kuitenkin ehdottaa, no onneksi Henna laski mun jalat maan pinnalle ja otettiin vähän malttia projektiin ja lähdettiin pienemmillä askeleilla kohti unelma hiuksia.

Lähtötilanne oli oikeasti todella karmea, tyvikasvua, kaksihaaraisia, kuivaa ja katkeillutta hiusta pää täynnä. Monella kampaajalla olisi varmaan mennyt sormisuuhun mun kanssa, voin nimittäin sanoa että en ole ehkä se helpoin asiakas.




 Hiuksia lähdettiin varovasti vaalentamaan Matrixin väreillä, ja mun hennon suomalaisen hiuksen takia todella miedoilla aineilla. Mulla on todella kuiva hiuspohja ja ilmeisesti myös hyvin herkkä hajustetuille aineille joten plussaa oli myös se että väriaineet olivat hajusteettomia. 





Tavoitteet tälle projektin ensimmäiselle osuudelle oli saada ilmettä hieman vaaleammaksi mahdollisimman hellävaraisesti. Henna aloitti raidoittaimalla pääliosaa sekä vaalentamalla jo ennestään vaaleampaa latvaa. Värien vaikutusaikana sai huomata kuinka suuri ero ammattilaisväreillä ja kaupanväreillä on, tuttua poltetta kaupanväreistä ei tullutkaan hiuspohjaan. Todetessani tämän päätin tulevaisuudessa panostaa hiuksiini, enää en marketeiden tököttejä päähäni tunge. 

Aika meni nopeaa ja pian koitti asia jota odotin koko kampaamokäynniltä eniten, tuo ihana PÄÄHIERONTA ! Miksei Niko voisi osata tuota jaloa kampaajien taitoa ? Se on vaan niin parasta, mikä rentoutus ja hyvän olon tunne. 




Pesun ja kuivauksen jälkeen Henna viimeisteli hiukseni label.m-tuotteilla, jonka jälkeen minua odotti ihana näky peilistä, moni vivahteiset, vaaleammat ja ennen kaikkea paljon terveemmän näköiset hiukset. Jälleen kerran sain kiittää ja ylistää Hennaa, on se aikamoinen tukkataikuri !




Henna valitsi minulle käyttöön vielä uuden hiustenhoito sarjan, juuri mun tarpeisiin, hiuspohjalle sekä laadulle sopivan. Ilokseni sain lähteä kotiin uuden tukan lisäksi Label.m-tuotekassin kera, se sisälsi mm. shamppoon sekä hoitoaineen. Tuotteista kerron teille myöhemmin lisää kun saan enemmän käyttökokemusta. Nyt on hiusten hyvinvointi aineidenkin osalta taattu hyväksi aikaa, jes !




Hiustaikoja tapahtui siis UNIK Hairdressing kampaamossa keskellä Jyväskylän sykettä, Jyväskeskuksen toisessa kerroksessa. Itse tykästyin tyylikkääseen ja viihtyisään kampaamon heti sisälle astuttuani ja voin suositella heidän palveluja teille muillekkin täydestä sydämestäni. Sen vuoksi yhteistuumin UNIK:in porukan kanssa halutaan tarjota teille lukijoillekkin mahdollisuus tutustua palveluihin entistäkin edullisemmin. Kaikki Jyväskyläläiset lukijat nyt huomio, ja miksei muutkin ! Ilokseni saan tarjota lukijoilleni -10% alennuksen Henna T:n ja Sakarin palveluista maaliskuun ajan. Edun saat hyödynnettyä kun mainitset sanan BLOGI aikaa varatessasi. Nyt sitten hopi hop aikaa varaamaan (vaikka koko perheelle! ;) ) ja uutta kevät tukkaa luomaan. Uudet hiukset piristää kummasti entisestään tätä aikaista kevättä!

Mitäs mieltä olette mun uudesta kuontalosta ? Mä tykkään näistä kyllä ihan täysillä, on niin hyvä fiilis kun hiukset on kuosissa ja etenkin terveen tuntuiset. Maltan tuskin odottaa projektin jatkoa, balayage-raitoja joita TÄSSÄ postauksessa hehkutin ei ole unohdettu, ne tulevat kyllä kesään mennessä. Toivottavasti tukkajutut kiinnostaa, niitä on luvassa jatkossa lisää !


Postaus toteutettu yhteistyössä UNIK Hairdressing kanssa,






12 kommenttia:

  1. Onpa tyylikäs kampaamo! :)
    Upeat hiukset sulla :) En olekaan kokeillut koskaan tuota tuotesarjaa, joten mielenkiinnolla odotan käyttökokemuksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin munkin mielestä ja kaiken kruunasi musiikki mitä soitettiin, ei radiota vaan rentouttavia covereita tunnetuista radiohiteistä :) siinä vaiheessa ihastuin paikkaan täysin ! Jes, nyt oon viikon käyttänyt shamppoota ja hoitoainetta ja voin kertoa että toimii !!!

      Poista
  2. Kunnon hiukset päässä voi näyttäytyä muillekin.

    VastaaPoista
  3. Kauniit hiukset sait! :) Tällä viikolla olen etsiskellyt hääkampaajaa ja eksyinkin UNIKin sivuille, mutta sitten varasin ajan toisaalle, jossa tehdään myös meikkejä. Täytyy kyllä tämä testata myös. Minua on ärsyttänyt kun ei ole ollut sellaista luottokampaamoa, jossa aina kävisi, kun kaikki tähän astiset ovat olleet aika pettymyksiä. Kiitos siis vinkistä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mari, itsekkin olen T Y Y T Y V Ä I N E N :)) Niin joo totta, sehän on kätsympi sellainen paikka sun tilanteessa missä saa koko paketin laitettua kerralla. Suosittelen kyllä testaamaan UNIKia kun tarve tulee seuraavan kerran, kaikin puolin viihtyisä ja ammattimainen kampaamo ! Ja potentiaalinen luottokampaamo ;) Nimittäin sellainen tästä tuli ainakin minulle.

      Poista
  4. Tosi kauniit hiukset sait :) Täytyypä hyödyntää tuo tarjous, 10% värjäyksen hinnasta on jo ihan kiva säästö.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ! :) Älä muuta sano, kyllä tuo 10% tarjous kannattaa käyttää !

      Poista
  5. Tuli hirveä himo kampaamoon... Voiko mikään olla niin ihanaa, kuin se päähieronta? Sen takia voisi mennä jo kampaajalle, mutta on se vähän turhan kallista pelkän päähieronnan takia.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekkin voisin mennä jo uudestaan, tosissaan lompakkohan ei tuosta lystistä kiitä kovin usein :D Ja päähieronta on nimenomaan se THE juttu <3

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3